23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danske kæder rider på skandinavisk bølge i London

Den danske lavpriskæde Tiger har indtaget London, hvor kæden ifølge butiksejer på Oxford Street Philip Bier ses som en skandinavisk, lavpris-designerbutik.

Blot tre uger efter butikkens åbning kommer der omkring 1.200 kunder gennem kassen hver dag. Det skriver Berlingske.

Flere af varerne præsenteres på både dansk og engelsk, og det er en del af ideen. Helhedsindtrykket, når man træder ind i butikken, skal være dansk og nordisk med hyggelig belysning, trælegetøj og ting til hjemmet, der udstråler skandinavernes designtradition. Philip Bier fortæller, at "dansk" er et plusord i London for tiden.

Foruden Tiger har kæder som BoConcept, Joe & the Juice, MASH og CrossEyes også gjort deres indtog i den engelske hovedstad, mens bl.a. Ecco, B&O, Pandora og Noa Noa længe har været en del af det engelske marked.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.134|instance-web01